Klient = OBCHODNÍ PARTNER
Projekt Winergo Group začal vznikat v roce 2013. V té době jsme za sebou měli zajímavé zkušenosti s obchodem v energetice pro domácnosti. Věděli jsme, že tímto způsobem nechceme pokračovat do nekonečna a přesedlali jsme na firemní zákazníky. V té době zakladatelé Winergo Group pracovali jako obchodní zástupci pro alternativního dodavatele. Pochopili, že pokud se chtějí oborem zabývat i nadále, bude potřeba změnit kompletní přístup a strategii. Vyhlásili jsme první výběrové řízení na dodavatele elektrické energie a plynu pro firmy i domácnosti.
Zní to jednoduše, ale tak lehký start firmy to rozhodně nebyl. Měli jsme jasnou představu o tom, co chceme dělat. Protože jsme díky našemu přístupu měli za sebou mnoho spokojených klientů, věděli jsme že naší práci odvádíme dobře. Dostali jsme nápad, že začneme organizovat e-aukce a výběrová řízení. Věděli jsme, že musíme nejprve dohodnout podmínky s dodavateli.
Ty pravé dodavatele jsme hledali doslova měsíce. Máme na dodavatele velice specifické požadavky. Každý z dodavatelů nám musel přistoupit na naše podmínky. Díky vysokému počtu zobchodovaných klientů jsme přesně věděli, co od svého dodavatele očekávají. Ne každý nám vyhověl. Praktiky některých dodavatelů jsou skutečně kontroverzní a někteří dodavatelé mají jinou firemní politiku, takže pro ně cesta k získávání nových klientů prostřednictvím e-aukce není zajímavá.
Hlavní požadavky na spolupracující dodavatele jsou:
- Musí být ochotni poskytnout co nejnižší ceny za MWh vůči vývoji cen obou komodit na burze
- Ceny musí zanechat po dobu trvání smlouvy naprosto stejné
- Dodavatel musí být stabilní (dodává energie alespoň do 10.000 odběrných míst)
- Veškerou komunikaci s klientem přenechává na nás
- Je povinen podat nabídku bez ohledu na počet nebo objem spotřeb klientů
Díky těmto základním požadavkům se nám můžou klienti svěřit do rukou s plnou důvěrou. Jak jsme již zmiňovali, tyto podmínky jsme zjistili z požadavků našich nových i dlouhodobých klientů. Docílili jsme tedy toho, že se dodavatelé přizpůsobili požadavkům našich klientů. Vlastně v tuto chvíli ani pro klienta nehraje roli, který z dodavatelů vyhraje výběrové řízení či e-aukci. Všichni dodavatelé totiž poskytnou stejné obchodní podmínky. Kdybychom zjistili, že dodavatel tyto podmínky nedodržuje, může o klienty lusknutím prstu přijít.
V případě, že se klient jednou přihlásí do našeho výběrového řízení, získá ty nejnižší ceny elektřiny nebo plynu, které lze v danou chvíli poskytnout. Oproti konkurenci se o naše klienty staráme dlouhodobě a zcela zdarma. Co to znamená? Prostou věc.
- Pokud klientovi jednou vysoutěžíme zajímavější obchodní podmínky a ceny, tak mu je zajistíme na nějaké období. Tyto termíny pečlivě hlídáme a jakmile se blíží konec, opět klientovi zajišťujeme nastavení ceníků na další období. Tím zamezíme tomu, že by klient "spadl" na standardní ceníky.
- Naše služba je pro klienta zdarma. Konkurenční společnosti si nechávají od klientů zaplatit. Nám ale přijde jako nesmysl platit za to, že někdo ušetří....
To všechno vedlo k tomu, jak je nazvaný tento článek. Klient = OBCHODNÍ PARTNER. Náš partnerský klient (což je každý) si může být jistý tím, že má o energie postaráno. Získá totiž svého soukromého energetika.